Etiketter

Amigurumi (3) diy (3) Drømmefanger (6) Før og etter (2) Hekling (21) Interiør (2) Jul (1) kluter (2) kort (1) kurv (1) Loppis (1) lykt (3) Maling (4) skjerf (7) Strikking (1) Stua (2) Sy (2) tegning (3) Vannmaling (1) Vesker (1) watercolor (2)

mandag 30. mars 2015

AMIGURUMI

Jeg kan vel trygt si at jeg har fått en ny dille! Hekling av Amigurumi-figurer er kjempe avhengighetsskapende. Jeg startet med en tutorial på Youtube der jeg lærte å hekle en kanin. Det var overraskende lett i forhold til det jeg hadde forestilt meg.

Jeg brukte det jeg hadde lært når jeg heklet kaninen, og laget en dukkekropp uten oppskrift. Så ble dukkejenta til etterhvert som jeg heklet. Kjolen kan tas av og på.


Disse voodoo-dukkene, eller happy-zombiene om du vil, heklet jeg etter bilder på pinterest. Disse er kjappe å lage, hvis men trenger en liten gave. Dem kan jeg tenke meg å hekle flere av. Siden man ikke trenger oppskrift er dette fint tidsfordriv foran tv.

Det blir nok flere slike iløpet av påsken. Jeg håper bare jeg har nok garn :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar