Etiketter

Amigurumi (3) diy (3) Drømmefanger (6) Før og etter (2) Hekling (21) Interiør (2) Jul (1) kluter (2) kort (1) kurv (1) Loppis (1) lykt (3) Maling (4) skjerf (7) Strikking (1) Stua (2) Sy (2) tegning (3) Vannmaling (1) Vesker (1) watercolor (2)

onsdag 25. februar 2015

Sort-hvitt

Jeg kom over ullgarn på salg for 10,- nøstet og klarte ikke la være. Det ble en bærepose med naturgarn. Nå er ikke naturgarn helt ideelt til skjerf siden det fort kan klø litt, men jeg satser på at jeg får mykgjort  det med litt skyllemiddel, eventuelt balsam. Dette skjerfet er heklet på krok 7. Det er heklet med staver og fastmasker, med en picotkant, Jeg har delt Heddagarn og brukt det hvite til pynt. Frynsene er sort dongeri. Jeg klipper buksebeina i "rundingen", skyller det opp, og kjører det en halvtime i tørketrommelen. Da blir resultatet slike fine snurrer. Jeg synes det ble riktig så dekorativt på "Oskar" som er min trofaste mannekeng.
Jeg beklager dårlige bilder. Jeg skal lese meg litt opp på å ta gode bloggbilder.

2 kommentarer:

  1. Fine disse skjerfene dine :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Disse er gøy å lage. Det blir nok flere skjerf.

      Slett